onsdag den 16. januar 2013

Uge 12: d. 7 december

Vi tog en taxa hjemmefra for at mødes på uni kl. 06.30 hvor bussen skulle køre mod Gibraltar - puha det var tidligt.
Vi kom dog først afsted 07.30 pga. Folk var forsinkede, men afsted kom vi da :)

Kl. 11.30 ramte vi så Gibraltar og vi fik at vide vi nu havde 2 timer til at se byen i. Det synes vi godt nok var uretfærdigt, da tidsplanen havde lovet os over 3 timer der, men den tid måtte skæres fra pga forsinkelserne. Gibraltar byder på mange rigtig spændende ting bl.a en udkigspost over både Europa og Afrika, aber og rigtig flotte grotter. Ingen af disse ting nåede vi desværre.... Dn stramme tidsplan gjorde vi kun fik set små dele, men de dele var til gengæld også rigtig flotte og selvom vi ikke nåede op på bjerget var der en abe der var kommet ned for at hilse på os, så helt forgæves var det dog ikke :)

Kl. 14.15 skulle bussen rulle mod Cádiz, men der var nogle af de medrejsende der kom over en time for sent til det aftalte mødetidspunkt, så vi kunne sidde og vente, igen :/

Kl. 15.15 var vi kørende igen og et par timer landede vi i Cádiz. Her havde vi 3 timer til at udforske byen. Man kunne vælge at følge med guiderne rundt i byen eller gøre det på egen hånd. På det tidspunkt var vi nok lidt trætte af deres organisationsevner, så vi valgte bare at tage turen rundt i byen selv. Og det var også en rigtig hyggelig og fin by, men vi kunne nok godt have nøjedes med 1,5 time.

Ca. 23 var vi hjemme i Huelva igen, en anelse skuffede over en dårligt organiseret tur. Men imponeret over de smukke byer vi havde set, og et løfte over for os selv om at besøge Gibraltar igen :)